Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 6. maj 2011

Kartoffeldeller med bønnespirer


Jeg har haft det lidt svært med kartoffeldeller, for jeg syntes, det er en kunst at få dem til at smage af noget og blive lækre – men dem her de smager virkeligt godt. 
De er inspireret af en opskrift fra Kirsten Skaarup  - jeg har ændret.

125 g bønne spirer
En rest kogte kartofler ca. 200 g.
1 dl speltrasp
100 g fetaost helst gedefeta smuldres
2 -3 spsk fløde eller soyamælk
2 tsk karry eller mindst det dobbelte af friske krydderurter
Salt,peber
1 æg
Spirer kommes i kogende vand  i 1 minut og hakkes derefter. 
Kartofler rives groft. 
Rør spirer og kartofler sammen med rasp, feta, mælk, krydderier. 
Tilsæt æg og saml farsen. 
Form 10 – 12 deller og steg dem gyldne på pande. Ca. 8 -10 minutter på hver side. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar