Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 12. juli 2012

Grøn tærte med Artiskok, Spinat og Brændenælde

En lækker tærte
3 - 4 personer
Tærtedej
200 g. speltmel eller hvedemel 100g. smør
3 spsk. fløde eller soyamælk
3 -4 spsk. vand 
Tærtefyld
2 spsk. olivenolie
1 løg stort hakket
2 fed hvidløg i tynde skiver
1 glas marinerede artiskokker
200 g. spinat
14 - 16 topskud fra brændenælder – kan udelades
lidt revet muskatnød
Salt – peber
2 æg
lidt citronsaft
3-4 spsk. fløde
 4 spsk. parmesanost fintrevet
Tilbehør: 200 g.fineærter og fintrevet parmesanost

Ælt tærtedejen sammen ved at smuldre smørret i melet. 
Tilsæt fløde og derefter vand.
Rul dejen ud og kom den i en smurt tærteform. 
Prik tærtebunden med en gaffel og kom tærten i ovnen ved 180 grader i 10 minutter.
Svits løget i olien i 3 minutter. 
Tilsæt hvidløg, rør rundt og kom artiskokker, brændenældeblade, musktnød i gryden rør det godt rundt og tilsæt derefter spinatbladende.  
Lad retten småkoge i 4 -5 minutter. 
Smag til med salt og peber. 
Rør æg, fløde og citronsaft sammen. 
Kom spinatblandingen på tærtebunden og hæld æggeblandingen over.  
Drys eventuelt med fintrevet parmasanost
Bag tærten i ca. 20- 25 minutter ved 180 grader


Server tærten f.eks. med ærter der lige er kogt i 1 minut og drysset med fintrevet parmasanost..

2 kommentarer:

  1. Hej. Jeg har linket til din blog i mit indslag idag. Håber det er OK. Jeg glæder mig til at følge din blog fremover.

    SvarSlet
  2. Det er helt fint - dejligt at du kan bruge mine opskrifter ;-) mange hilsener Lue

    SvarSlet