Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

lørdag den 28. maj 2011

Hvid Bønnesuppe


En virkelig dejlig suppe, der giver kraft og styrke året rundt..
4 personer
1 løg hakket
olivenolie.
1 fed hvidløg hakket
200 g. hvide bønner der er udblødte og kogte
4 kartofler i tern
2 porrer eller 4 forårsløg skåret i ringe.
9 dl. grøntsagsboullion
2 spsk. persille hakket
2 spsk. purløg hakket
- Og ikke nødvendigt for suppen, men når det er sæson som nu, og det er nemt for dig at få fat i det, som for mig der har det i min have :-)
En håndfuld brændenældetopskud og 
en håndfuld nye små lysegrønne skvalderkåls blade hakkede.

Svits løg og hvidløg i lidt olie. Tilsæt bønner, kartofler, porrer og brændenælde/ skvalderkål og rør rundt. Tilsæt boullion. Småkog indtil kartoflerne er møre. 
Purer evt, halvdelen af suppen og hæld den tilbage. 
Rør persille og purløg i suppen. 
Lad det simre i endnu 3 minutter og server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar