Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 3. april 2011

Ris med tofu og krydderier

Ingredienser til 2 personer:
Øko paraboiled Ris 1½ dl og 3dl. kogende vand
Krydderier; Taco spice eller spidskommen, salt,peber, oregano, chilipeber og cayennepeber
2 tsk citronsaft
En halv porre
En gulerod
En halv rød peber
Tofu ca.150 g.
Soya
En håndfuld Rosiner
Grøn salat og honning grape

Jeg starter med at skære tofu ud i mindre firkanter og marinere det med  ca. 4 spsk soya.
Ris koges op med krydderier i kogevandet; spidskommen, salt, peber, paprika, oregano, chilipeber  og cayennepeber - tilsammen 2 spsk fulde, samt lidt citrosaft og lav det ikke så stærkt første gang - Du kan også bruge et blandingskrydderi med nogenlunde de samme ingredienser som hedder Taco spice. I vandet er også kommet en halv porre i tynde skiver, en gulerod i små stykker, en halv rød peberfrugt i strimler.
Dette koger til risene er møre
Det marinerede tofu vendes i risen og koger med de sidste 5 minutter.
Drysses med en håndfuld rosiner  og eller en håndfuld Cashew nødder
Her serveret med grønne salatblade der er dryppet med soya og lidt olie. Toppet op med stykker af honninggrape  ( Pomelo)
En af mine livretter :-D   - også godt med i madpakken dagen efter evt. med en Noah bolle til...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar