Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

søndag den 3. april 2011

Ris med tofu og krydderier

Ingredienser til 2 personer:
Øko paraboiled Ris 1½ dl og 3dl. kogende vand
Krydderier; Taco spice eller spidskommen, salt,peber, oregano, chilipeber og cayennepeber
2 tsk citronsaft
En halv porre
En gulerod
En halv rød peber
Tofu ca.150 g.
Soya
En håndfuld Rosiner
Grøn salat og honning grape

Jeg starter med at skære tofu ud i mindre firkanter og marinere det med  ca. 4 spsk soya.
Ris koges op med krydderier i kogevandet; spidskommen, salt, peber, paprika, oregano, chilipeber  og cayennepeber - tilsammen 2 spsk fulde, samt lidt citrosaft og lav det ikke så stærkt første gang - Du kan også bruge et blandingskrydderi med nogenlunde de samme ingredienser som hedder Taco spice. I vandet er også kommet en halv porre i tynde skiver, en gulerod i små stykker, en halv rød peberfrugt i strimler.
Dette koger til risene er møre
Det marinerede tofu vendes i risen og koger med de sidste 5 minutter.
Drysses med en håndfuld rosiner  og eller en håndfuld Cashew nødder
Her serveret med grønne salatblade der er dryppet med soya og lidt olie. Toppet op med stykker af honninggrape  ( Pomelo)
En af mine livretter :-D   - også godt med i madpakken dagen efter evt. med en Noah bolle til...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar