Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 20. maj 2011

Kikærter med spinat og peberfrugt

Det er tid lige nu for frisk spinat - så brug den. Senere kan du bruge den der er frosset ned hel.
2 portioner
3 spsk. olivenolie
1 løg groft hakket
1 fed hvidløg
½ tsk. tørret koriander
½ tsk. sennepspulver
200 g. Kikærter. Udvandet og kogte, kan også fået økologiske fra dåse
2 kartofler, skåret i små stykker
Salt – peber
1 rød peberfrugt skåret i strimler
125 g spinat
2 tomater i både
2 tsk. soya
½ chili fint hakket
Saften fra ½ citron

Kikærterne skal først lægges i vand i mindst 8 timer gerne til dagen efter og derefter koges en times tid. Jeg laver en stor portion og kommer resten i små portioner i fryseren – så har jeg til lang tid til gryde retter, humus osv.

Steg løg og hvidløg i olien og tilsæt koriander og sennepspulver. Lad det svitse 2 minutter. 
Kom kartoffelstykkerne i og 2 dl vand. Lad det koge en 6 – 7 minutter. 
Tilsæt kikærter og evt. mere vand og lad det koge i yderligere 6 – 7 minutter. Lad kartoflerne jævne sovsen.
Svits peberfrugterne i lidt olie i 4 – 5 minutter og hæld dem op i gryderetten sammen med spinaten.  lad det småkoge i et par minutter.
Tilsæt tomatstykkerne, soya, chili – salt og peber. Lad det små koge nogle minutter og smag til med citronsaften.
Server med yougurth naturel eller creme fraiche og noget godt brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar