Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 20. maj 2011

Kikærter med spinat og peberfrugt

Det er tid lige nu for frisk spinat - så brug den. Senere kan du bruge den der er frosset ned hel.
2 portioner
3 spsk. olivenolie
1 løg groft hakket
1 fed hvidløg
½ tsk. tørret koriander
½ tsk. sennepspulver
200 g. Kikærter. Udvandet og kogte, kan også fået økologiske fra dåse
2 kartofler, skåret i små stykker
Salt – peber
1 rød peberfrugt skåret i strimler
125 g spinat
2 tomater i både
2 tsk. soya
½ chili fint hakket
Saften fra ½ citron

Kikærterne skal først lægges i vand i mindst 8 timer gerne til dagen efter og derefter koges en times tid. Jeg laver en stor portion og kommer resten i små portioner i fryseren – så har jeg til lang tid til gryde retter, humus osv.

Steg løg og hvidløg i olien og tilsæt koriander og sennepspulver. Lad det svitse 2 minutter. 
Kom kartoffelstykkerne i og 2 dl vand. Lad det koge en 6 – 7 minutter. 
Tilsæt kikærter og evt. mere vand og lad det koge i yderligere 6 – 7 minutter. Lad kartoflerne jævne sovsen.
Svits peberfrugterne i lidt olie i 4 – 5 minutter og hæld dem op i gryderetten sammen med spinaten.  lad det småkoge i et par minutter.
Tilsæt tomatstykkerne, soya, chili – salt og peber. Lad det små koge nogle minutter og smag til med citronsaften.
Server med yougurth naturel eller creme fraiche og noget godt brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar