Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 5. maj 2011

Forårs energi Suppe

Her om foråret laver jeg denne dejlige velsmagende suppe – Det er nu vi alle har godt af et ekstra tilskud af mineraler, vitaminer fra friske blade og planter.
Jeg bruger;
Brændenældetopskud
De små nye mælkebøtteblade
Skvalderkål – nye lysegrønne blade
evt. Følfod blomster 
Persille
Purløg
Løvstikke eller 
anden krydderurt

Pluk det grønne ikke for tæt på meget trafikerede veje. 
Pluk kun det grønne du genkender. 
Ca en håndfuld pr. person :-)
½ tsk. Herbamare boullion pr. 2 personer
Vand
Olivenolie
½ løg pr.person hakket
1 fed hvidløg hakket pr. person
Lidt arame tang – det tynde i tråde
Salt – peber
Citronsaft
lidt soja sauce,
Et stykke ingefær fintrevet
Skivede champignon, 
hakket gulerod eller  hakket kartoffel
2 små tomater skåret i både pr. person
et par dråber tabasco
lidt vanille


Skyl det grønne grundigt og hak det. 
Svits løg og hvidløg i olien. 
Kom grøntsager, tomater og tang i og svits det med. 
Tilsæt vand, boullion, 
krydderier og 
alt det hakkede grønne. 
Kog retten op til grøntsagerne 
stadig er med lidt bid. 
Smag suppen til. 
Server med brød.

God frokost ret  eller
til en der er lidt halvsløj i familien, 
eller efter en have- skovtur   
hvor det grønne er plukket.

Smager super godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar