Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 16. maj 2011

Røde Linser med Spinat

Frisk spinat sammen med linser, gode krydderier og citron... også godt som frokostret.
2 personer
250 g røde linser
1 spsk. olivenolie
2 fed hvidløg knust
½ tsk. stødt spidskommen
½ tsk. stødt gurkemeje
½ tsk. paprika
250 g spinat uden grove stilke
En stor håndfuld koriander hakket og ekstra til drys
En stor håndfuld persille hakket og ekstra til drys
Saft af ½ citron
1 dl yoghurt, creme fraiche  eller sojayogurth til topping.



Kog linserne med vand der dækker og lidt salt i ca. 15 minutter. Lad dem afdryppe godt i sigte
Olien varmes, krydderier og hvidløg svitses. 
Tilsæt spinaten og lad den falde sammen. 
Tilsæt linser og krydderurter. 
Svits til linserne er meget varme. 
Hæld citron saft over retten samt peber og salt. 
Server med hakket grønt og en klat yoghurt eller høvlet parmasanost.
Som frokostret servere jeg det sammen med tomatsalat og grovboller. (se opskrifter).

1 kommentar:

  1. -Sad lige og søgte på røde linser med noget spinat, og fandt din opskrift. Det ser lækkert ud! Vil prøve at lave det i aften. Fin blog du har :-)
    ~Sheila~

    SvarSlet