Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 5. maj 2011

Valnøddeboller med æble


ca. 18 stk
Brød som skal langtidshæve – det er sundere og giver en super god smag.
Lav dejen om morgnen inden du tager på arbejde eller hvad du nu skal, så har du til aftensmad eller aftenteen, eller lav dejen  om aftenen, i weekender hvor der er god tid til morgenmaden ,eller til næste dags frokost.

Jeg har her fyldt bollerne med valnødder og revet æble.
Det kunne også være andre nødder og en håndfuld friske krydderurter der er hakket.

10 g. gær
4 dl. lunkent vand
1 tsk. sukker
½ tsk. salt
150 g. grahams speltmel eller grahamsmel
200 g. speltmel
½ dl. rapsolie
1 æble groft revet
50 g. valnødder
Ca. 100 g. speltmel

Rør gæren ud i vandet. Tilsæt sukker, salt,mel,olie, æble og valnødder
Rør dejen godt og sæt den i køleskabet 8 – 10 timer eller til dagen efter.
Ælt dejen igennem med så meget hvidt mel som den kan tage. Lad den hæve et par timer.
Form til boller og bag dem i varmluft ved 180 grader i ca 20 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar