Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 20. maj 2011

Æble-banan muffins

Endnu en fristelse... smager så godt :-) En dejlig måde at bruge overmodne bananer på!
16 stk.
200 g spelt eller hvedemel
2 tsk. bagepulver
100 g. rørsukker
100 g. mørk chokolade grofthakket
3 æbler
3 modne bananer
½ øko citron skal
75 g. smeltet smør
½ dl. fløde
3 æg
Bland mel, bagepulver, sukker og chokolade i en skål. 
Halver æbler, fjern kernehus. Hak eller blend æbler og bananer fint. Kom frugten  i dejen og rør det sammen. Hæld dejen i papir eller faste forme. 
Bag ved 175 grader i 25 -30 minutter.

De smager super godt som de er friske og nybagte.

Her har jeg pyntet med drys af flormelis på nogle af dem og  smeltet chokolade med et drys af mælkebøtteblomster på resten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar