Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 15. juni 2011

Rugmelspandekager med Majs-Kål fyld


Rugmel i pandekager smager virkeligt godt, især til madpandekager.
4 personer. 8 stk
Dej;
4 æg
6 dl. mælk eller soyamælk
ganske lidt salt
2½ dl. rugmel
1 dl. speltmel eller hvedemel
Rapsolie til stegning
Fyld;
300 g. Kål – hvidkål, spidskål eller savoykål
1 bundt forårsløg eller 2 løg eller 2 porrer
1 rød peberfrugt
150 g. majskorn
1 spsk. olivenolie
2 tomater hakkede
½ mild chili hakket
½ tsk paprika
½ tsk.oregano
1 spsk. citronsaft
Salt – peber
2½ dl. fløde 13 eller soyafløde

Æggene piskes sammen med mælk og salt og piskes derefter i melet. 
Der bages 8 pandekager.
Kål og løg snittes. 
Peberfrugt skæres i strimler. 
Grøntsagerne svitses i olie et par minutter. 
Tilsæt majs, chili og tomater. Rør rundt 
Tilsæt krydderier og lad det simre i nogle minutter.   
Tilsæt fløde, kog det op og smag retten til.
Server pandekagerne med fyldet i.

1 kommentar:

  1. Uhmm, lige en ret for mig - det ser super lækkert ud :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet