Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 18. maj 2011

Multi Brød

Det her er mine favoritbrød :-D
Grovbrød med en masse godt knasende og sødt fyld, rigtig dejligt som mellemmåltid  sammen med frisk frugt eller med i madpakker. 

½ pk. gær
½ l. lunkent vand
2 tsk. salt
1 tsk. anisfrø,  kommen, fennikel , kanel eller kardemomme
1 tsk. vanille eller kornene fra en stang vanille
1 tsk. honning eller rørsukker
5 dl. blandet tørret frugt og nødder hakket groft  f.eks. abrikoser, figner, rosiner, svedsker, kirsebær, blåbær, nødder, mandler, solsikkekerner, græskarkerner, kokos , musli hvad du har og godt kan lide. Du kan også bare fylde brødene kun med svedsker eller hasselnødder, hvis det er det, du holder mest af.
4 dl. rugmel
ca. 5 dl. speltmel
3 spsk. kokosolie eller rapsolie

Bland vand med gær, salt, frugt, nødder, anis, vanille, sødestof, rugmel og 2 dl speltmel. Lad det forhæve i mindst en time gerne mere. Bland resten af speltmelet og olien i dejen. Gør hænderne våde og form dejen til små aflange brød  der hæver i en times tid.
Bages ved 180 grader i varmluft i 20 minutter - lidt efter hvor tykke du har lavet brødene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar