Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 27. september 2011

Rødbedesalat.

En af mine yndlings salater. 
Du kan udelade oliven hvis du ikke er olivenelsker, rødbedesalaten smager også helt fint uden :-)
4 personer
400 g. rødbeder, gerne små og nye som fåes lige nu
3 forårsløg eller en porre fint skåret
2 håndfulde strimlede eller små salatblade
20 oliven
Dressing:
2 spsk. olivenolie
1 spsk. balsamico eddike
Salt – peber
1 fed hvidløg knust
½ tsk. rørsukker

Pisk dressingen sammen. 
Skyl rødbederne og kog dem i saltet vand i ca 30 minutter. 
Hæld vandet fra og skyld rødbederne med koldt vand, så kan skrællen gnides af. 
Del rødbederne i kvarte eller både alt efter størrelsen og vend dem i dressingen.
Læg salaten på et fad og kom rødbederne ovenpå. 
Pynt med oliven og forårsløg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar