Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

søndag den 1. maj 2011

Hirse-mandel postej

4 personer
100 g hirse
100 g persillerod/ selleri/ gulerod eller en blanding af disse rødder
100 g løg
100 g mandler
2 æg
Lidt fløde
Salt
olivenolie
Hirsen sættes i blød 2 timer gerne natten over og koges i 10 minutter og står og trækker i 20 minutter. 
Rodfrugten rives groft og løget skæres fint. Begge dele steger i lidt olie. 
Mandlerne hakkes groft og ristes let på en tør pande. 
Det hele blandes med æg, fløde og salt og bages i en smurt form ved 180 grader i 20 minutter
Ønsker du at postejen skal smage af mere end mandler, så tilsæt ½ chili finthakket til løget når det steger på panden eller 2 spsk. karrypasta eller karry

1 kommentar:

  1. Jeg er "kommet til" at købe hirseflager, og det er nærmest sjældent at se en opskrift til det - har nu nogen idéer? :-)

    SvarSlet