Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 31. juli 2011

Kokoskage med kokosmarengs

 -  på min måde..... også kaldet bedstefarskage
Kage;
250 g smør
250 g. sukker
4 æggeblommer
250 g hvedemel eller speltmel
150 g. kartoffelmel
100 g. kokosmel
3 tsk. bagepulver
3 dl. mælk eller soyamælk
Topping; 
4 æggehvider
125 g. rørsukker
1 tsk. vanille
100 g. kokosmel

Rør smør og sukker til en luftig masse. 
Tilsæt æg en af gangen og rør.
Bland mel, kartoffelmel, kokos og bagepulver og kom det i æggemassen sammen med mælken. 
Kom dejen i en bradepande beklædt med bagepapir. 
Bages ved 180 grader i 20 – 25 minutter. 
Pisk æggehviderne stive og rør sukker i, ad et par gange og rør topping sammen med vanille og kokos.
Bred topping ud over den varme kage og kom kagen i ovnen igen i 5 – 8 minutter. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar