Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

søndag den 31. juli 2011

Kokoskage med kokosmarengs

 -  på min måde..... også kaldet bedstefarskage
Kage;
250 g smør
250 g. sukker
4 æggeblommer
250 g hvedemel eller speltmel
150 g. kartoffelmel
100 g. kokosmel
3 tsk. bagepulver
3 dl. mælk eller soyamælk
Topping; 
4 æggehvider
125 g. rørsukker
1 tsk. vanille
100 g. kokosmel

Rør smør og sukker til en luftig masse. 
Tilsæt æg en af gangen og rør.
Bland mel, kartoffelmel, kokos og bagepulver og kom det i æggemassen sammen med mælken. 
Kom dejen i en bradepande beklædt med bagepapir. 
Bages ved 180 grader i 20 – 25 minutter. 
Pisk æggehviderne stive og rør sukker i, ad et par gange og rør topping sammen med vanille og kokos.
Bred topping ud over den varme kage og kom kagen i ovnen igen i 5 – 8 minutter. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar