Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 26. maj 2011

Mini Rugtrekanter

12 stk
25 gram gær
2½ dl. lunkent vand
2 tsk. honning (gerne øko akaciahonning)
300 g. groft rugmel
50 g. solsikkekerner
4 spsk. hørfrø
4 spsk. sesamfrø
ca 200 g. speltmel eller hvedemel
1 tsk. salt
1 sammenpisket æg og sesamfrø til tæt drys oven på brødene eller er du veganer så tryk sesamfrønene ned i brødet

Gæren røres ud i det lunkne vand og tilsæt de øvrige ingredienser. Hold lidt speltmel tilbage hvis dejen virker tilpas ikke for tør, før det hele er kommet i. Æltes igennem, og stilles til hævning i en time. Slå dejen ned, og deles i 3 runde brød. Sæt dem på en bageplade med bagepapir. Efterhæve i 20 min. 
Pensl dem med lidt pisket æg og kom sesam på.
Bages midt i ovnen ved 200 grader i ca. 30 minutter. 
Når brødene er færdigbagt skæres de hver over i 4 kvarte brød.
Du kan forme dejen til 12 rugboller i stedet for at lave trekanterne.
Du kan tilsætte rugtrekanterne mere fyld f.eks. ristede hasselnødder eller strimlede tørrede figner.
Et rigtig godt alternativ til hvedeboller eller til at tage med i madpakken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar