Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 8. juni 2011

Wraps

Lav dem selv – Det er meget nemt og dine hjemmelavede Wraps indeholder  ikke en masse E-numre, dvs. konservering, surhedsregulerende midler  og fortyknings stoffer.

Wraps er gode til at bruge sammen med resterne fra dagen før som fyld evt. suppleret med en Tomatsalsa, Guacamole og/eller Chilibønner eller krydrede Ananasris ( se opskrifter)

Majs Wraps:
8 stk.
4 dl. vand
4 æg
2 dl. majsmel
1½ dl. hvedemel eller speltmel
salt
3 spsk. rapsolie
ganske lidt olie til bagningen

Pisk det hele sammen og hæld 1 dl. dej ad gangen på panden og bag nogle få minutter på hver side.

Hvede Wraps:
450 g hvedemel
50 g. smør
½ dl varmt vand
Lidt salt

Hak smørret ind i melet tilsæt lidt salt, ælt vandet i dejen til den slipper let og form 12 boller. Lad dem hvile i ½ time.
Rul hver bolle ud til en pandekage og bag dem på en varm tør pande ca. 1 minut på hver side.
Hold Wraps bløde, når de er nybagte under et viskestykke
Er bedst samme dag de er bagt, kan også bruges til at have med i madpakken dagen efter

1 kommentar:

  1. Ej, det må jeg da prøve, hvor ser de lækre ud! :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet