Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

søndag den 29. maj 2011

Pandekager med grøntsags-ostefyld

De her pandekager er vildt lækre :-)


2 personer
Dej;
2 dl. spelt eller hvedemel
2 dl. grahamsspeltmel eller grahamsmel
2 æg
Lidt salt
Lidt olie
3 – 4 dl. vand
Hakket dild, brændenælde topskud eller persille
Fyld;
250 g. Spidskål, broccoli, fennikel eller hvidkål – alt efter årstid.
200 g. flødeost naturel
Salt, peber
1 fed hvidløg
En håndfuld revet ost til drys


Dejen piskes sammen og pandekagerne bages med lidt fedtstof. 
Grøntsagerne hakkes groft og svitses kort på panden i lidt olie. Drysses med salt, peber og hvidløg - tages fra varmen og blandes med flødeosten. 
Læg lidt af grøntsagsfyldet i hver pandekage og rul dem sammen. 
Sæt dem i et ovnfast fad og drys med ost. 
Bages ved 200 grader i 12 – 15 minutter.
Server med tomatsalat og er du godt sulten så også kogte ris.

Her valgte jeg spidskål som fyld, nu hvor det lige er kommet i butikkerne og jeg elsker spidskål også hakket i salater. 
Så plukkede jeg 12 brændenældetopskud til dejen og hakkede dem. Jeg jo nærmest dyrker brændenælder i et hjørne af haven – sådan er det da blevet :-) – for jeg bruger dem til at komme i mange retter, til te og  tørrer dem  til senere brug. De er et rigtig godt mineraltilskud til maden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar