Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 29. maj 2011

Pandekager med grøntsags-ostefyld

De her pandekager er vildt lækre :-)


2 personer
Dej;
2 dl. spelt eller hvedemel
2 dl. grahamsspeltmel eller grahamsmel
2 æg
Lidt salt
Lidt olie
3 – 4 dl. vand
Hakket dild, brændenælde topskud eller persille
Fyld;
250 g. Spidskål, broccoli, fennikel eller hvidkål – alt efter årstid.
200 g. flødeost naturel
Salt, peber
1 fed hvidløg
En håndfuld revet ost til drys


Dejen piskes sammen og pandekagerne bages med lidt fedtstof. 
Grøntsagerne hakkes groft og svitses kort på panden i lidt olie. Drysses med salt, peber og hvidløg - tages fra varmen og blandes med flødeosten. 
Læg lidt af grøntsagsfyldet i hver pandekage og rul dem sammen. 
Sæt dem i et ovnfast fad og drys med ost. 
Bages ved 200 grader i 12 – 15 minutter.
Server med tomatsalat og er du godt sulten så også kogte ris.

Her valgte jeg spidskål som fyld, nu hvor det lige er kommet i butikkerne og jeg elsker spidskål også hakket i salater. 
Så plukkede jeg 12 brændenældetopskud til dejen og hakkede dem. Jeg jo nærmest dyrker brændenælder i et hjørne af haven – sådan er det da blevet :-) – for jeg bruger dem til at komme i mange retter, til te og  tørrer dem  til senere brug. De er et rigtig godt mineraltilskud til maden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar