Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 24. maj 2011

Auberginer med krydret ris-grøntsags fyld

Jeg ved godt, at det ikke er helt sæson for auberginer her om foråret - men der lå nogle lækre sprøde økologiske auberginer i supermarkedet og så fik jeg bare lyst til denne ret :-)
4 personer
4 auberginer
350 g kogte ris
4 spsk. olivenolie
3 fed hvidløg knust
4 spsk. pinjekerner
1 tsk. gurkemeje
1½ tsk. chili tørret eller 1 tsk. frisk hakket
2 tsk. oregano
2 spsk. honning eller akaciehonning
Saft fra 1 citron – smag retten til med det
12 spsk. spidskål eller andet kål eller blegselleri hakket
8 forårsløg eller 2 løg hakket
2 groftrevet gulerødder
100 g. champignon hakkede
6 spsk. rosiner
4 spsk. persille hakket
Salt – peber

Halver auberginerne, skrab kødet ud og hak det – stil auberginekødet til side og drys salt i de udhulede auberginer. 
Opvarm olien og tilsæt hvidløg, pinjekerner, gurkemeje, chili, oregano, kål, løg, gulerødder og champignon . Lad det stege i 2 – 3 minutter. 
Tilsæt aubergine, rosiner og ris og lad det stege 3 – 4 minutter mere. 
Tilsæt persille, citron, honning, peber, salt og smag til. 
Tag grøntsags-risfyldet  fra varmen.   
Skyld de udhulede auberginer med vand. 
Sæt auberginerne i et ildfast fad  eller bradepande og fyld dem med grøntsags-ris fyldet så der bliver top på. 
Hæld lidt kogende vand i bunden af bradepanden/ fadet. 
Bag auberginerne ved 180 grader i 20 minutter. 
Server med grøn salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar