Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 1. august 2011

Italienske Pande- bål brød.


Lækre brød der kan bages på pande eller over bål.
12 stk.
1 dl. mælk eller sojamælk
10 g. gær
1 dl. vand
½ spsk. natron
½ tsk. salt
1 spsk. olivenolie
Ca. 300 g. hvedemel eller speltmel.

Lun mælken lidt. 
Rør gæren i. 
Tilsæt vand, natron, salt, olie og melet. 
Ælt dejen igennem og lad den hæve 2 timer. 
Del dejen i 12 stykker og rul dem ud i ½ cm. tykkelse. 
Bag brødene på en varm pande 2 – 3 minutter på hver side. 
Spis brødene med det samme eller gem dem i et viskestykke til senere på dagen, hvor de kan varmes op på pande eller i ovn.

1 kommentar:

  1. Hej Lue
    Hvorfor er der natron i bollerne, og kan det undværes? Jeg vil gerne bage dem på en ferie bor jrg ikke har adgang til en ovn.
    Kh Kristina

    SvarSlet