Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 5. juni 2011

Pandekagetårne med frisk frugt og ahornsirup

6 tårne med 5 pandekager i hver.
225 g hvede eller spelt mel
75 g boghvedemel
2 tsk. bagepulver
1 tsk.natron
1 tsk. rørsukker
2 æg
5 dl. kærnemælk
4 spsk. rapsolie 
fedtstof til bagningen 
frisk frugt; her har jeg brugt jordbær og blåbær
ahornsirup

Melet blandes med bagepulver, natron, sukker og salt.
Æggene piskes sammen med kærnemælk og olie og røres derefter i melblandingen.
Bag små tykke pandekager af dejen.
Server dem i tårne med 5 pandekager i hver, med frisk frugt skåret ud i stykker og ahornsirup dryppet udover tilsidst.
Pandekagerne kan selvfølgelig også serveres enkeltvis :-)
Noget helt særligt og alligevel nemt at lave.

1 kommentar:

  1. Åhh, kunne da godt lige klemme sådan en stak ned :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet