Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 4. april 2011

Portions Pizza.

Super nemme og lækre. 8 små .
Fra bogen:” Suveræn sommer” af Sonja Bock og Tina Scheftelowitz

¼ pk gær
2½ dl lunkent vand
¾ tsk salt
100g rug – spelt eller grahamsmel.
200g fint spelt eller hvedemel
Olivenolie til pensling
Topping efter eget valg
Opløs gøren i vandet. Tilsæt melet. 
Dejen skal bare røres sammen – er næsten flydende.. 
Hæver en time. Kan også bruges før hvis du har travlt.                         
Dyp hænderne i koldt vand og tag en klump dej og 
smør dejen ud på bagepapir i passende størrelser. 
Smør lidt olie udover.
Min favorit topping; tyndskåret rå kartoffel skiver, oliven og gorgonzolaost

Ingen kommentarer:

Send en kommentar