Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 4. april 2011

Portions Pizza.

Super nemme og lækre. 8 små .
Fra bogen:” Suveræn sommer” af Sonja Bock og Tina Scheftelowitz

¼ pk gær
2½ dl lunkent vand
¾ tsk salt
100g rug – spelt eller grahamsmel.
200g fint spelt eller hvedemel
Olivenolie til pensling
Topping efter eget valg
Opløs gøren i vandet. Tilsæt melet. 
Dejen skal bare røres sammen – er næsten flydende.. 
Hæver en time. Kan også bruges før hvis du har travlt.                         
Dyp hænderne i koldt vand og tag en klump dej og 
smør dejen ud på bagepapir i passende størrelser. 
Smør lidt olie udover.
Min favorit topping; tyndskåret rå kartoffel skiver, oliven og gorgonzolaost

Ingen kommentarer:

Send en kommentar