Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 13. april 2011

Super resteboller

En gang imellem laver jeg resteboller, af hvad jeg lige har.

En rest havregrød( fra morgenmaden)
Noget æblemos eller hakket æbler ( fra morgenmaden)
Evt. en rest kogte ris eller kogte kartofler som jeg river
Hirseflager
Sesamfrø
Hørfrø
Musli / kokos/nødder/rosiner eller lignende
½ pk gær
Speltmel eller hvedemel
Honning eller sirup
Salt

Jeg koger lige havregrøden op med  mere vand – sesamfrø, hørfrø, æblestykker, musli  eller hvad jeg har af korn, gryn, kokos, mel, nødder eller rosiner,  som jeg vil bruge den dag, alt efter hvor grove jeg ønsker mine boller, og sætter det til afkøling – kommer først gær, honning og salt i, når grøden er lunken. 
Lader det lige stå og forhæve og kommer derefter så meget spelt eller hvedemel i så det har en god dej konsistens, ælter godt. 
Lader dejen efterhæve mindst 3 kvarter. 
Former dejen til boller, der efterhæver et kvarter og bages i ovnen 20 minutter ved 200 grader
I dag har jeg krydret med en tsk. kanel i dejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar