Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 9. maj 2011

Ris Salat


Har du en rest ris - så lav f.eks en ris salat :-)
3 dl. paraboiled  øko Ris
1 tsk. gurkemeje
4 tomater
200 g. ærter
200 g. majs
1 dl. jordnødder eller andre nødder
Dressing;
½ spsk. balsamicoeddike
3 spsk. vand
4 spsk. olivenolie
½ tsk. honning eller akaciehonning
2 fed knust hvidløg
Lidt paprika
1spsk. frisk hakket basilikum
Salt – peber
frisk dild eller basilikum til pynt

Kog risene med gurkemeje eller tag en rest kogte ris, fra dagen i forvejen og vend sammen med gurkemejen. 
Rør dressingen sammen og hæld over risene. 
Skær tomater i smalle både og bland dem i risene sammen med ærter, majs og nødder. 
Pynt med hakket grønt .

1 kommentar:

  1. Uhmm, er vild med rissalater, som jeg bare laver alt for sjældent :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet