Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 16. maj 2011

Råkost med kål, rødbede og forårsløg

Råkost er altid godt - det spiser jeg næsten hver dag enten til frokost eller som tilbehør om aftenen. 
Denne her er der rigtig meget "gods" i :-)
4 personer
200 g Rødkål finthakket eller hvidkål
2 gulerødder groft revet
2 rødbeder groft revet
4 forårsløg fint snittet
50 g mandler grofthakket eller solsikkekerner
når det er sæson - et bundt radiser eller 7 -8  stk, fint skåret
en håndfuld rosiner

Dressing;
Saft fra ½ citron
Saft fra 1 appelsin
2 tsk. sennep
½ dl fløde eller soja fløde
2 dl soya yogurth eller yogurth naturel
Salt – peber - soya

Pisk dressingen sammen, smag den til og lad den lige stå. 
Rist mandlerne/ kerner på en tør pande. 
Bland alle grøntsagerne med rosiner, mandler og hæld dressingen over. 
Lad råkosten stå ½ time inden servering, så dressingen lige mørner kålen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar