Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 16. maj 2011

Råkost med kål, rødbede og forårsløg

Råkost er altid godt - det spiser jeg næsten hver dag enten til frokost eller som tilbehør om aftenen. 
Denne her er der rigtig meget "gods" i :-)
4 personer
200 g Rødkål finthakket eller hvidkål
2 gulerødder groft revet
2 rødbeder groft revet
4 forårsløg fint snittet
50 g mandler grofthakket eller solsikkekerner
når det er sæson - et bundt radiser eller 7 -8  stk, fint skåret
en håndfuld rosiner

Dressing;
Saft fra ½ citron
Saft fra 1 appelsin
2 tsk. sennep
½ dl fløde eller soja fløde
2 dl soya yogurth eller yogurth naturel
Salt – peber - soya

Pisk dressingen sammen, smag den til og lad den lige stå. 
Rist mandlerne/ kerner på en tør pande. 
Bland alle grøntsagerne med rosiner, mandler og hæld dressingen over. 
Lad råkosten stå ½ time inden servering, så dressingen lige mørner kålen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar