Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

søndag den 17. april 2011

Min Curry

6 personer
2 spsk olivenolie
2 hakkede løg
2 fed hvidløg hakket
4 spsk karry pasta gerne den røde
2 ds tomater eller 400g tomater hakkede
1 dl æblemos eller et æble skrællet og skåret i tern
1½ dl yougurth naturel eller creme fraiche eller soyamælk og lidt citronsaft
½ tsk spidskommen
2½ dl kokosmælk
10 usvovlede abrikoser i strimler eller 4 spsk. abrikosmarmelade
2 tsk herbamare grøntsagsboullion
Af grønt f.eks;
3 gulerødder i skiver
½ blomkålshoved i buketter
1 aubergine i tern
200 g  grønne bønner
1 Broccoli hoved i buketter
1 – 2 squash i tern
100 g champignon i halve
1½ dl majs kerner
Evt vand.
Løg og hvidløg sauteres i to minutter og karrypastaen tilsættes. Derefter tilsættes tomater, abrikos, yougurth, kokosmælk, æbler, kommen, og boullion  og kog i 10 minutter, kom gulerødder , squash og aubergine i. Kog 10 minutter og kom resten af grøntsagerne i. Tilsæt vand så der er nok væde i. Kog 5 minutter og server med Ris, Kokosmel, bananskiver, rosiner og evt. persille.
Retten bliver lidt forskellig hver gang, alt efter hvad jeg har og har lyst til. Jeg har dog altid løg, hvidløg, majs og blomkål med som ”grønt”.  Her har jeg brugt porrer og rød peber i stedet for squash og jeg har kommet udblødte og kogte Butterbeans i.  
 Det her er en af de retter, der smager endnu bedre næste dag – hvor smagen har ”sat sig”.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar