Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 22. december 2019

Jule Krydderikage


Som jeg har lavet til jul hver år de sidste 40 år, og for mig er denne kage blevet en del af julen ;-)
En julekage med masser af krydderier og sukker ;-)
 Portion: Lille bradepande
 – laver du dobbelt portion, er der til en hel bradepande i ovnstørrelse.

400 g hvede eller fint speltmel
 1 tsk. natron
 1 spsk. stødt kanel
 1/2 tsk. stødt muskat
 2 tsk.  stødt nellike
 2 tsk. stødt ingefær
 1 flaske sødt hvidtøl
 400 g. farin

Bland melet med natron, kanel, muskat, nellike og ingefær.
Rør halvdelen af øllet i melet og rør det til en klumtfri masse, det kan  også gøres med elpisker eller i blender.
Rør resten af øllet i dejen.
Rør farinen i dejen af et par gange.  
 Hæld dejen i en smurt eller bagepapir beklædt bradepande.
Bag kagen ved 180° ca. 45 -50 minutter
Ved servering skæres kagen i skiver, og serveres sammen med smørbar eller smør

Ingen kommentarer:

Send en kommentar