Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 3. juni 2011

Tekage med solsikkekerner og chokoladefløde


Kagen;
250 g plantemargarine
300 g rørsukker
6 æg
500 g. speltmel eller hvedemel
2 dl. soyamælk, mælk eller appelsinjuice
3 tsk. bagepulver
75 g solsikkekerner
1 tsk. vanille
50 g. finthakkede mandler

Margarine og sukker røres hvidt og derefter tilsættes æggene et ad gangen. Resten vendes i dejen, som derefter hældes i bradepande beklædt med bagepapir. 
Bages ved 180 grader i 30 minutter.
Kagen kan sagtens spises som den er her til eftermiddagsteen.
Her har jeg  skåret kagen i lange stykker og lagt stykkerne sammen med 
Chokoladefløde; 100 g mørk chokolade smeltes i ¼ l piskefløde i en gryde. Dette sættes i køleskab mindst 2 timer gerne til næste dag og piskes op som flødeskum - pas på med ikke at piske det for meget, for så bliver det grynet. 
Stykkerne er derefter skåret ud i firkanter, så de nemmere kan spises :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar