Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 29. april 2011

Lyn Suppe

Min søn kom sent hjem og skulle til fodbold, vi havde ca.20 minutter  inden han skulle gå – så jeg lavede denne suppe.
2 personer
2 gulerødder snittet fint
2 forårsløg snittede
½ blomkål i små buketter
½ rød peber i tern
1 tsk Herbamare urteboullion
10 champignon halverede
1 tsk oregano
½ tsk paprika
1 spsk. ketchup/ 1 tomat hakket
lidt soja sauce
2 portioner båndnudler( det ligger i reder)
serveres evt. med 2 ristede boller og eventuelt ost/ veganerost i skiver
 
Kogte vand i kedel. Hældte kogende vand i gryden der var tændt op under, kom snittet forårsløg, rød peber, blomkålsbuketter, boullion og halverede champignon og to gulerødder hakket i små tern og oregano, paprika i vandet . Lod det koge, varmede  samtidigt boller på brødrister og efter 4 minutter kom jeg to blogge båndnudler i og gav 2 minutters kogning. Serverede bollerne med ost han kunne skive til.
Han havde 10 minutter til at spise i :-)
Suppen kan feks. tilsættes tofu i tern eller udblødte og kogte bønner og andre grøntsager

Ingen kommentarer:

Send en kommentar