Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 8. april 2011

Bønneburger bøffer

Vegetarer kan også inviteres til at spise med, hvis I skal have hjemmelavede burgere . De her bønnebøffer smager virkeligt godt. 

-1ds. Bønner,( de kan fåes i god kvalitet og økologiske) eller 400g udblødte, kogte bønner. Jeg har brugt kidneybønner
-1lille løg fint hakket
-1fed hvidløg
-3 spsk koriander frisk eller frisk persille
-6 til 8 champignon, skåret i skiver og lige stegt kort tid på en pande i lidt olie
-Lidt tamari eller soja
-Et par stænk tabasco sovs
-Salt, peber
-2 til 4 spsk olie
Mos bønnerne og bland alle delene sammen undtaget olien, har du en blender, så brug den. Sæt blandingen på køl ½ time. Imens kan du lave tilbehør til bøfferne.
Opvarm olie på panden – form farsen til 4 bøffer. Det er nemmest at lave mindre bøffer og så bruge to i hver burger. Steg til de er brune og sprøde, vend dem forsigtigt med palet. De kan også pensles med olie og bages i ovnen i ca. 25 minutter. De skal stadig tages af pladen forsigtig med en palet.
Servere dem i burgerboller med tilbehør og salat.
Tilbehør til burgerne kan være forårs brændnælde salat som her - se opskrift.

2 kommentarer:

  1. Uhm, lyder lækkert :-) Skal lave disse i aften!! Er bare lykkelig for at fundet en blog som din! Tak fordi du deler ud af alle de dejlige opskrifter :-)

    Glade hilsner

    Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Karina. Dejligt, glæder mig at du kan bruge mine opskrifter :-)mange hilsener Lue

      Slet