Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

lørdag den 9. april 2011

Sommerkrans.

Det kalder jeg denne kage, fordi den smager af sommer, af det saft der kommes i. Her har jeg brugt hyldeblomstsaft men det smager også godt med koncentreret æblesaft i. Og så kan den jo pyntes alt efter lyst og eller fantasi, feks. hyldeblomster på eller hyldeblomstsaft i glasur – bare pynten ikke tager opmærksomheden for saftsmagen som er hittet i denne kage.

1 dl.Hyldeblomstsaft koncenteret
1 dl. Vand
1 dl.fløde eller soyamælk
50 g smør
1 æg
½ pk gær
1 tsk kardemomme
1 dl rørsukker
Ca. 1liter spelt eller hvedemel
Smelt smørret og bland med resten af væskerne. Opløs gæren i væsken og rør kardemomme og halvdelen af melet i. Tilsæt ægget. Tilsæt resten af melet lidt efter lidt til dejen slipper skål. 
Lad dejen hæve ½ time
Lave en krans af dejen og klip eventuelt rundt i kanten så den hæver på en smuk måde :-)  
Lad kransen hæve igen i ½ time. 
Pensl evt. med mælk eller vand og bag den ca 18 – 20 minutter i varmluft ved 180 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar