Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

søndag den 3. april 2011

Noahs grovboller. 10 stk.

En opskrift jeg har brugt i 30 år og jeg bliver ikke træt af den - den er oprindelig fra et medlemsblad fra miljøgruppen NOAH :-)
3 kopper fint eller groft speltmel eller grahamsmel
1 kop havregryn
½ kop sesamfrø
½ kop øko rosiner eller anden tørret frugt
25 g. gær
2 tsk. salt
2 kopper vand
2 tsk. olie, jeg bruger øko rapsolie
og gerne 1 tsk. tørret brændnælde - giver ekstra mineraler 
Gæren opløses i det lunkne vand, olie tilsættes. Derefter tilsættes de tørrede ting og der æltes godt. Form bollerne og lad dem hæve i 30 min. Sæt på plade og gerne hæve igen i 20 minutter. Bages ved 200 grader/ 175 i varmluft i  ca. 20 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar