Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 12. april 2011

Kiks

Sådan en regnfuld forårsdag, som bønderne kalder "grødevejr", dvs. nu vokser alt det, der er blevet sået ekstra godt pga.plustemperaturen og vandet oppefra, sådan en dag gav os lyst til kiks, frugt og ost som eftermiddags snack :-)
ca. 50 stk
2 dl kærnemælk
75 g smør
1.tsk honning
1.tsk salt
½ tsk bagepulver
1.dl. hørfrø
1.dl sesamfrø
1.dl rugmel
1.dl grahamsmel eller boghvedemel
200 g speltmel eller hvedemel
Bland det hele og ælt godt. Rul dejen ud og skær med kniv eller udstik med glas. Bag dem i ovnen 10 minutter ved 200 grader.
Du kan variere ved at komme kommen, hakkede nødder, hakket chokolade, chili eller revet ost i.
Jeg har i dag komme hakket chokolade og nødder i halvdelen af dejen ses til venstre og revet ost i den anden halvdel - til højre i billedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar