Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

mandag den 11. april 2011

Koldskål med kammerjunkere

Sådan en dejlig forårsdag gjorde, at mine sønner fik mig overtalt til at lave koldskål med kammerjunkere som dessert
Koldskål:
1 l. øko ymer
1 l. øko kærnemælk
¼ l piskefløde
Vanille - her bruger jeg sukker fra glas med vanillestænger i, hvor jeg har taget kornene fra
Sukker

Ymer og kærnemælk piskes sammen med vanille og sukker. Smag til. Pisk fløden til skum og vend flødeskummet i ymer-kærnemælken. Server kold.
Når det bliver jordbær sæson, kom skivede jordbær i koldskålen.

Kammerjunkere;
275 g spelt eller hvedemel
1 tsk bagepulver
125 g plantemargarine
50 g. Rørsukker
Revet skal af en halv øko citron
½ æg
1 dl. mælk eller soyamælk

Bland mel og bagepulver og smulder fedstoffet i. Tilsæt sukker, citron og æg. Kom mælken i og ælt dejen sammen. Tril dejen til mindre kugler og sæt dem på bageplade. 
Bag dem ved 180 grader varmluft i 10 minutter. Tag pladen ud af ovnen og med en skarp kniv halver alle kuglerne, imens de er lune. Bag dem igen ved 150 grader i ca. 20 minutter.
Smager også godt med kardemomme i dejen. Bager du dobbelt portion er der også til kagedåsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar