Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 6. april 2011

Blomkålssuppe med rosiner.

Ja, du læste rigtigt – rosiner i denne supper smager fantastiskt !
- fra Oscar Cadogan ”Mere Køkken revolution” og ændret som jeg kan lide den.
4 personer.
1 dl. mørke Rosiner
1 liter kogende vand
2 tsk grøntsagsboullion Herbamare
lidt soja sauce
Lidt vanillepulver
¼ muskatnød fintrevet
2 tsk revet ingefær
Salt – peber
1 blomkålshoved
2 spsk olivenolie
Fintrevet skal af ½ økologisk citron

Vandet bringes i kog med Herbamare,fish sauce, vanille, muskat, ingefær, salt, peber. Når vandet koger tilsættes blomkål i buketter. Koger i præcist 3 minutter under låg. Suppen blendes med olie og citronskal. Smag til med peber – salt. Servere suppen med rosiner og soya og eventuelt Rugkrans med urter    (se opskrift). 
Alternativt er finthakket forårsløg eller dild også godt som topping.
.... det smager virkeligt godt :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar