Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 5. april 2011

Nøddeboller

Nødder i brød - smager dejligt!
ca. 20 stk.


50 g. gær
½ l. vand
2 spsk. olie
2 tsk. salt 
100 g nøddekerner hakkede gerne fint
200 g grahamsmel eller groft speltmel eller havregryn
ca. 500 g.  Speltmel eller hvedemel
Rør gæren ud i det lunkne vand, tilsæt olie, salt, hakkede nøddekerner, det grove mel og til sidste så meget spelt eller hvedemel at dejen kan æltes. Kom melet i lidt efter lidt under omrøring, måske skal der bruges mindre end de 500 g. Dejen skal ikke være "tør".
Lad dejen hæve et lunt sted under viskestykke til dobbelt størrelse – ca. ½ time. Form til boller og lad dem hæve ca. 20 min. pensl dem evt. med kaffe, vand, mælk eller æggehvide og drys med lidt hakkede nødder . Bag dem i 15 - 20 min. ved 180 grader varmluft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar