Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 5. april 2011

Nøddeboller

Nødder i brød - smager dejligt!
ca. 20 stk.


50 g. gær
½ l. vand
2 spsk. olie
2 tsk. salt 
100 g nøddekerner hakkede gerne fint
200 g grahamsmel eller groft speltmel eller havregryn
ca. 500 g.  Speltmel eller hvedemel
Rør gæren ud i det lunkne vand, tilsæt olie, salt, hakkede nøddekerner, det grove mel og til sidste så meget spelt eller hvedemel at dejen kan æltes. Kom melet i lidt efter lidt under omrøring, måske skal der bruges mindre end de 500 g. Dejen skal ikke være "tør".
Lad dejen hæve et lunt sted under viskestykke til dobbelt størrelse – ca. ½ time. Form til boller og lad dem hæve ca. 20 min. pensl dem evt. med kaffe, vand, mælk eller æggehvide og drys med lidt hakkede nødder . Bag dem i 15 - 20 min. ved 180 grader varmluft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar