Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 29. juli 2011

Brunsviger med citron i muffinsforme

Jeg har aldrig været vild med brunsvigerkager... men de her med citron i smager virkeligt godt ;-)
16 stk.
250 g. hvede eller speltmel
1½ spsk. rørsukker
lidt salt
Skal af en økologisk citron
½ tsk. kardemomme
25 g. smør
25 g. gær
1½ dl. lunkent mælk eller soyamælk
Fyld;
50 g. smør
75 g. farin eller mørk rørsukker

Bland mel, sukker, salt, appelsin, kardemomme og smulder derefter smørret i. Rør gæren ud i mælken og rør den i melblandingen. 
Lad dejen hæve i 20 minutter - ½ time. 
Rør fyldet sammen. 
Del dejen i 16 boller der trykkes flade. 
Læg dejen i muffinsforme og sæt en tsk. fyld på hver. 
Bag kagerne ved 170 grader i ca. 12 – 13 minutter.
Server med en god kop te :-)

1 kommentar: