Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 10. juli 2011

Chokoladekage på dybt vand!

Da jeg så denne opskrift måtte jeg prøve det – for den er så anderledes :-)
Det er en fugtig svampet chokoladekage med kakaosovs, som smager bedst når den serveres lige fra ovnen, varm i dybe skåle med vanillieiskugler ovenpå – evt. som dessert efter grillmad, eller ved bålet en god sommeraften :-)
4 – 6 personer
125 g. hvede eller speltmel
1 tsk. bagepulver
4 store spsk. kakao.
300 g. rørsukker
1 og enkvart dl. mælk eller soyamælk
1 æg
50 g. smør smeltet
1 tsk. vanillepulver
½ l. kogende vand

Forvarm ovnen til 180 grader. 
Smør et lille ildfast fad eller form.
Bland mel og 2 spsk. kakao i en skål. 
Rør 125 g sukker i.
Bland mælk, æg , smør og vanille i en anden skål og hæld det over i melet og rør det lige sammen. 
Hæld blandingen i  det smurte fad.
Opløs resten af sukkeret i det kogende vand og rør resten af kakaoen i og pisk det sammen. 
Hæld kakaovæsken oven i fadet forsigtigt ved at hælde det ned over bagsiden af en ske, ned over dejen.
Bag desserten i ca. 40 minutter.
Servere chokoladekagen  varm med noget af sovsen til, frisk frugt  og vanille is ovenpå

Ingen kommentarer:

Send en kommentar