Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

søndag den 10. juli 2011

Chokoladekage på dybt vand!

Da jeg så denne opskrift måtte jeg prøve det – for den er så anderledes :-)
Det er en fugtig svampet chokoladekage med kakaosovs, som smager bedst når den serveres lige fra ovnen, varm i dybe skåle med vanillieiskugler ovenpå – evt. som dessert efter grillmad, eller ved bålet en god sommeraften :-)
4 – 6 personer
125 g. hvede eller speltmel
1 tsk. bagepulver
4 store spsk. kakao.
300 g. rørsukker
1 og enkvart dl. mælk eller soyamælk
1 æg
50 g. smør smeltet
1 tsk. vanillepulver
½ l. kogende vand

Forvarm ovnen til 180 grader. 
Smør et lille ildfast fad eller form.
Bland mel og 2 spsk. kakao i en skål. 
Rør 125 g sukker i.
Bland mælk, æg , smør og vanille i en anden skål og hæld det over i melet og rør det lige sammen. 
Hæld blandingen i  det smurte fad.
Opløs resten af sukkeret i det kogende vand og rør resten af kakaoen i og pisk det sammen. 
Hæld kakaovæsken oven i fadet forsigtigt ved at hælde det ned over bagsiden af en ske, ned over dejen.
Bag desserten i ca. 40 minutter.
Servere chokoladekagen  varm med noget af sovsen til, frisk frugt  og vanille is ovenpå

Ingen kommentarer:

Send en kommentar