Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 3. juli 2011

Jordbær med chokolade.

Bare en husker på en af de dejligste, bedste, sundeste og nemmeste sommerdesserter 
– som konfekt med et sundt fyld 
– hvad mere kan vi forlange ;-)
Jordbær – så mange du har lyst til
Mørk eller hvid chokolade, alt efter hvor mange jordbær du vil bruge.

Jordbærene skylles ordnes, men beholder blomsten på og tørres i et viskestykke.
Mørk chokolade smeltes over næsten kogende vandbad,dvs. en skål der har en  høj kant, så der ikke kan komme noget kogende vand over i inderskålen hvor den hakkede chokolade som skal smeltes er i. Denne inderskål står nede i en gryde med kogende vand. Jeg bruger altid en rund sauceskål med fod af rustfrit stål, så den varme grydebund ikke har direkte kontakt til skålens bund. 
Bruger du hvid chokolade som også smager super godt til især jordbær  –  skal du bruge, den der er beregnet til opvarmning, ellers skiller chokoladen, når den bliver varm og kan ikke bruges.
Jordbærrene dyppes i den smeltede chokolade og lægges til tørring på bagepapir. 
Super enkelt og super lækkert!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar