Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 29. august 2011

Nekolajs trylle gryde..

I dag er Nekolaj på 6 år gæstekok her på bloggen med hans egen super bulgur tryllegryde :-)
Nekolaj med tryllegryderet og brøddej
4 personer
300 g. bulgur
100 g. udblødte og kogte kikærter, eller en dåsefuld
½ l grønsags boullion
4 tomater hakkede eller en ds. hakkede tomater
1/2 blomkål i små buketter
4 fed hvidløg finthakket
1 stort løg grofthakket
1 spsk. olivenolie
1 håndfuld persille
1 tsk. spidskommen
1 tsk. tørrede koriander
  


Steg løgene af i olie, tilsæt kikærterne, tomat, spidskommen, koriander, bulgur og blomkål.
Når det simrer igen tilsættes bullion og persille. 
Lad det simre i ca 12 - 15 min. 
Tilsæt mere vand hvis retten koger tør og rør tit i gryden. 
Smag til med salt.
Server som her sammen med noget godt brød. 
Smager også godt iblandet friske tomater, som frokost salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar