Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 17. august 2011

Scones med citron og tørrede frugter

Hurtig lavede velsmagende boller til teen
12 stk.
300 g. hvede eller speltmel
1 spsk. sukker
2½ tsk. bagepulver
lidt salt
2 æg
¾ dl. fløde eller creme fraiche
revet skal fra ½ citron
3 spsk. citron eller appelsinsaft
75 g. tørrede frugter – her har jeg brugt dadler og kirsebær
pensling ;sammenpisket æg og fløde

Bland sukker, mel, bagepulver og salt. 
Skær de tørrede frugter ud i små stykker og vend dem i melet sammen med den revet citronskal. 
Pisk æg og fløde sammen og tag 2 spsk. fra til pensling af bollerne. 
Bland saften i æggeblandingen og rør æggeblandingen i melet med en gaffel. Form dejen til 12 boller. 
Pensl med æggeblanding. 
Bag bollerne ved 200 grader i 12 – 15 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar