Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

søndag den 21. august 2011

Omeletter med champignon-soya fyld og ris

En ret med en masse dejligt grønt, og så ris som jeg altid kan spise :-)
4 personer
4 dl. ris
8 dl. vand
salt
4 – 8 æg alt efter hvor sultne I er
8 spsk. piskefløde
8 spsk. hakket grønt; persille, purløg, brændenælder, skvalderkål eller en blanding af det hele
1 løg
olivenolie
2 dl. hvidkål eller spidskål fintsnittet
200 g. champignon i skiver
100 g bønnespirer
4 spsk. soya
peber

Vandet koges op med lidt salt og risene kommes i og koger så længe som der står på pakken – alt efter hvilke ris du har valgt. 
Løget hakket og svitses i olie. 
Hvidkål og champignon tilsættes og simrer med i  3- 4 minutter. 
Spirer og soya tilsættes sammen med lidt peber og grøntsagerne sættes tilside med låg på. 
Æggene piskes et eller to ad gangen med 2 spsk.piskefløde og 2 spsk. hakket grønt og der bages ialt 4 omeletter i lidt olie. 
Grøntsagerne fordeles på halvdelen af hver af omeletterne og de foldes sammen. 
De fyldte omeletter serveres ovenpå en portion ris til hver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar