Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 21. august 2011

Omeletter med champignon-soya fyld og ris

En ret med en masse dejligt grønt, og så ris som jeg altid kan spise :-)
4 personer
4 dl. ris
8 dl. vand
salt
4 – 8 æg alt efter hvor sultne I er
8 spsk. piskefløde
8 spsk. hakket grønt; persille, purløg, brændenælder, skvalderkål eller en blanding af det hele
1 løg
olivenolie
2 dl. hvidkål eller spidskål fintsnittet
200 g. champignon i skiver
100 g bønnespirer
4 spsk. soya
peber

Vandet koges op med lidt salt og risene kommes i og koger så længe som der står på pakken – alt efter hvilke ris du har valgt. 
Løget hakket og svitses i olie. 
Hvidkål og champignon tilsættes og simrer med i  3- 4 minutter. 
Spirer og soya tilsættes sammen med lidt peber og grøntsagerne sættes tilside med låg på. 
Æggene piskes et eller to ad gangen med 2 spsk.piskefløde og 2 spsk. hakket grønt og der bages ialt 4 omeletter i lidt olie. 
Grøntsagerne fordeles på halvdelen af hver af omeletterne og de foldes sammen. 
De fyldte omeletter serveres ovenpå en portion ris til hver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar