Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

søndag den 17. november 2013

Pærekage med sprød smuldredej og marcipan.

Meget lækker og uimodståelig pærekage og dessert
Her pyntet med en af årets sidste smukke morgenfruer
4 - 5 personer
150 g. blødt smør
150 g. rørsukker
2 tsk. vanille
1 tsk. ingefær,
2 tsk. kanel
200 gr. mel - jeg har brugt en blanding af fuldkorns spelt og emmermel
2 dl. havregryn
100 - 150 g. marcipan
ca. 12 pærer
2 - 3  spsk.citronsaft
20 grofthakkede mandler som drys.


Pærerne skylles og befries for kerner og stilk.
Pærerne skæres i grove tern. 
De dryppes med citronsaft og vendes med 2 spsk. sukker og kanel, ingefær og vanille. 
Smør røres med sukker og havregryn, smulder derefter melet i smørblandingen til en grynet smuldredej. 
Marcipanen skæres i små tern og vendes i smuldredejen. 
Kom pærerne i et smurt ovnfast fad eller form.  
Drys smuldredejen over. 
Drys til sidst med de hakkede mandler.  
Kagen bages ved 180 grader i 20 - 25 minutter til kagen er sprød og gylden. Kagen serveres lun eventuelt med creme fraiche, flødeskum eller is

Ingen kommentarer:

Send en kommentar