Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

mandag den 16. januar 2012

Rosenkål med druer og hasselnødder

En dejlig måde at spise rosenkål på. Når jeg gør det, bruger jeg denne salat i stedet for ris eller kartofler – da nødderne mætter meget og salaten smager så godt.
4 personer


300 g. rosenkål halverede
50 g. smør
2 tsk. tacos krydderiblanding eller 1 tsk. oregano og 1 tsk. paprika.
300 g. vindruer halverede
100 g. hasselnøddersaft fra ½ citron
salt –peber

Kom nødderne på panden og tørsteg dem i 2-3 minutter. Det fremhæver nøddesmagern. 
Nulder det nøddeskal der kan komme af nødderne i et viskestykke. Sæt nødderne til side.
Smelt smøret på en pande og svits rosenkålene i 2 minutter i smørret. 
Tilsæt krydderiblandingen og svits i et par minutter mere. 
Kom druerne på panden til kålen og svits blandingen i et par minutter. 
Tilsæt nødderne og citronsaften.  
Varm nødderne op sammen med resten af salaten og smag til med salt og peber.
Server :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar