Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

torsdag den 12. januar 2012

Kikærte-hvidløgs Suppe med druer

En suppe der smager virkeligt godt, og vindruerne søde smag komplementerer fint den godt krydrede suppe.
4 personer
2 spsk. olivenolie
10 fed hvidløg hakket
350 g. kikærter der er udblødt i 8 timer og kogt i ca. 50 minutter. Eller 1 dåse kogte kikærter
1.5 l kogende vand
1 stort løg skåret i små tern
4 gulerødder, skrællet og skåret i små tern
1 selleriknold, skrællet og skåret i små tern
salt –peber
1 tsk. stødt spidskommen
1 tsk.stødt tørret  koriander
1 tsk. paprika
saft fra ½ citron
persille eller koriander hakket
Eventuelt 1 klase blå vindruer.

Kikærterne laver jeg altid en stor portion af, efter at de har stået i blød i vand i mindst 8 timer. Når Kikærterne har kogt ca. en time, køler jeg dem af og kommer dem portionsvis i fryseposer og fryser dem ned til senere brug.

Hvidløg, løg, gulerødder og selleri svitses i olie i et par minutter. 
Skru ned for varmen, så grøntsagern kan stå og simre i 20 minutter under låg. Rør i grøntsagerne indimellem. 
Kom kikærter, paprika, spidskommen, koriander i grøntsagerne sammen med vandet. 
Lad suppen koge et par minutter. 
Tag halvdelen af grøntsager og kikærter op i en blender, eller så du kan mose dem. 
Kom de moste grøntsager tilbage i suppen. 
Varm suppen op og smag den til med salt, peber og citronsaft.
Halver vindruerne og hak det grønne drys. 
Server Suppen med drys af persille og halverede druer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar