Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

onsdag den 11. januar 2012

Bagte Squash og Kartofler med dressing

En god ret der smager godt alene sammen med en god salat eller som tilbehør.
4 personer
½kg. kartofler
½ kg. squash
2 løg gerne rødløg
4 tomater
evt. 100g. revet ost og 4 spsk. rasp som topping
Dressing:
2 fed hvidløg presset
2 spsk. citronsaft
2 dl fløde
1 dl. vand
1 tsk. salt
1spsk.tørret oregano eller timian

Bland dressingen.
Skær squash i ½cm tykke skiver
Skær de skrællede kartofler i tynde skiver
Skær tomaterne i tynde skiver
Skær løget i tynde både.
Læg skiftevis et lag af squash, kartoffelskiver, løgskiver og tomatbåde i et smurt ovnfastfad . Imellem hvert lag kommes der dressing over grøntsagerne.
Læg staniol over fadet og prik huller i staniolen som damp kan komme ud af. 
Bag retten i ovnen ved 180 grader i 30 minutter. 
Tag staniol af retten og drys eventuelt med topping af revet ost og rasp. 
Sæt retten i ovnen igen og bag den 12 - 15 minutter.

Her har jeg lavet en variation af retten; ved at udelade topping og tomater i retten. Da jeg havde lyst til at servere retten sammen med tomatsalat bestående af friske tomatbåde, frisk hakket basilikum, hakket rødløg og olie- balsamico- hvidløgs dressing :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar