Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

onsdag den 11. januar 2012

Bagte Squash og Kartofler med dressing

En god ret der smager godt alene sammen med en god salat eller som tilbehør.
4 personer
½kg. kartofler
½ kg. squash
2 løg gerne rødløg
4 tomater
evt. 100g. revet ost og 4 spsk. rasp som topping
Dressing:
2 fed hvidløg presset
2 spsk. citronsaft
2 dl fløde
1 dl. vand
1 tsk. salt
1spsk.tørret oregano eller timian

Bland dressingen.
Skær squash i ½cm tykke skiver
Skær de skrællede kartofler i tynde skiver
Skær tomaterne i tynde skiver
Skær løget i tynde både.
Læg skiftevis et lag af squash, kartoffelskiver, løgskiver og tomatbåde i et smurt ovnfastfad . Imellem hvert lag kommes der dressing over grøntsagerne.
Læg staniol over fadet og prik huller i staniolen som damp kan komme ud af. 
Bag retten i ovnen ved 180 grader i 30 minutter. 
Tag staniol af retten og drys eventuelt med topping af revet ost og rasp. 
Sæt retten i ovnen igen og bag den 12 - 15 minutter.

Her har jeg lavet en variation af retten; ved at udelade topping og tomater i retten. Da jeg havde lyst til at servere retten sammen med tomatsalat bestående af friske tomatbåde, frisk hakket basilikum, hakket rødløg og olie- balsamico- hvidløgs dressing :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar