Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 31. januar 2012

Kommenskranse med speltmel

Så fik jeg uventet dejligt besøg og bagte af den grund disse kommenskranse – da de er meget hurtige at lave og smager rigtig godt sammen med god ost og te :-)
8 stk.
200 g. grov speltmel
200 g. fint speltmel
½ tsk. salt
1 spsk. kommenfrø eller feks. fennikelfrø eller tørret oregano
2 spsk. rørsukker
3 tsk. bagepulver
2½ dl. creme fraiche, skyr eller soja yoghurt
100 g. smør eller olie

Mel, salt, kommen, sukker og bagepulver blandes. 
Smørret smuldres sammen med melblandingen. 
Creme fraiche æltes i dejen.
Dejen deles i 8 stykker der trilles til pølser som derefter formes til kranse. Kommenkransene bages ved 180 grader i ca.12 -15 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar