Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

tirsdag den 17. januar 2012

Linser med rodfrugter

En god farverig linse hverdagsret ;-)
4 - 5 personer
200g. grønne eller sorte Linser
1 tsk. timian
2 spsk. olivenolie
2 løg
200 g. rødbede
200g.persillerod, pastinak eller selleri
200 g. kartofler
200 g. gulerod
3 fed hvidløg
1 dl. kogende vand
1 tsk. grøntsagsboullion pulver
1 tsk. spidskommen
peber - salt
citronsaft
soya sauce
Topping: Hakket persille og eventuelt revet ost  

Skyl linserne og kog dem ca. 30 min. sammen med timian og lidt salt.
Kog rødbederne 15min. i let saltet vand. 
Skyl dem i koldt vand, og gnid skindet af. Skær dem i tern.
Pil løget og skær det i både.   
Skræl gulerødder, kartofler, persillerod og skær rodfrugterne i tern. 
Pil hvidløg og skær det i mindre stykker.
Svits løgbådene på en pande i olie, tilsæt rødbeder og svits 5 min. 
Tilsæt pastinakker, kartofler, gulerødder og hvidløg og kryder med salt og peber. Tilsæt lidt vand og svits 10 min.
Lad linserne dryppe af. 
Kom linserne over på panden med grønsagerne og svits linserne med. 
Smag retten til med citronsaft og soya
Serverer linseretten med lidt olivenolie eller smør, og drys med parmasanost og persille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar