Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

onsdag den 14. december 2011

Linse – tomatsauce med pasta

Smager virkeligt godt også opvarmet dagen efter :-)
4 personer
100 g tørrede linser, her har jeg brugt sorte Belugalinser
1 ds. tomater hakkede eller 4 tomater modne hakkede
1 stort løg hakket
1 lille squash i små tern
200 g. champignon i halve skiver
2 spk. olivenolie
3 fed hvidløg finthakkede
2 - 3 dl vand
salt- peber
en håndfuld friske basilikumblade
2 spsk. oregano
1 laurbærblad
1 tsk. paprika
eventuelt parmasanost groftrevet eller hakket persille til drys

Svits løg og hvidløg i olien.
Kom squash, champignon,tomater,basilikum, laurbærblad og oregano i gryden og svits det med i 5 minutter under omrøring.
Kom de skyllede linser og vandet i gryden.
Skru ned for varmen og læg låg på.
Lad retten simre i 3 kvarter, rør i gryden en gang imellem og suppler med mere vand, så retten ikke koger tør.
Kog pastaen efter anvisningene på pakken.
Server Linsetomatsaucen med kogt pasta og revet parmasanost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar