Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! Det med tankerne tager vi et andet sted ... se eventuelt www.birthelue.dk ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetarmad - over 700 opskrifter.

fredag den 2. september 2011

Hurtige Rugboller

Bollerne passer til det hele morgenmad, frokost, middag og det indimellem
16 stk

3 dl.  mælk eller soyamælk
50 g. gær
3 dl. varmt vand
50 g. smør eller olie
1 tsk. Salt
1 tsk. sukker
1 tsk. stødt anis eller kommen  eller kardemomme
300 g. rugmel
450 – 500 g. hvedemel eller speltmel

Rør gæren ud i mælk og vand. 
Kom smør, sukker og krydderier samt rugmel i og rør det sammen.  
Tilsæt det lyse mel lidt efter lidt og ælt dejen blank og smidig, med så meget mel den kan tage. 
Form dejen til flade boller der takkes i kanten med en kniv og lægges på bageplade med bagepapir. 
Efterhæver 20 minutter. 
Bages ved 200 grader i ca. 15 minutter

2 kommentarer:

  1. Super gode boller ! Har lige bagt en portion til suppen og det var lige før de ikke nåede frem til bordet :o)
    Tak
    Mvh
    Susanne i Silkeborg

    SvarSlet
  2. Tak for rosen Susanne - ja det er også en af mine favorit bolle opskrifter ;-)

    SvarSlet