Hver dags Vegetarmad

Hver dags Vegetarmad.

Inspiration til meget mere grønt hver dag.
Masser af Grøntsagsmad :-D
Godt Brød, Fristende Kager, Varmende Supper, Lækre Desserter, Sunde Hovedretter og Inspirerende Sideretter.

Jeg satser på gode råvarer, så jeg ved hvad der er i maden.

Jeg satser på økologi hvor det overhovedet er muligt, da jeg ved at vores krop og energi er produkt af hvad vi spiser og hvad vi tænker! ;-)

Her handler det om masser af opskrifter på Vegetar og Veganermad - over 700 opskrifter.

fredag den 23. september 2011

Æbleboller med græskarkerner

Jeg har en del nedfaldsæbler i haven, så det er en af grundende til at det blev æbleboller jeg her har bagt, som smager godt, men jeg  kunne lige så godt have kommet squash, gulerod, rødbede eller pærer i dejen :-)
12 stk.
1 dl kogt vand, der er varmt
2 dl surmælksprodukt creme fraiche, ymer, soya yougurth eller juice
50 g. gær
1 tsk. rørsukker
1 tsk. salt
75. g græskarkerner, solsikkekerner eller en græskar fuldkornsmel blanding
200 g. groft revet æbler eller squash,  gulerødder, pærer eller  rødbeder
75 g. grahamsmel
450 g. hvede eller speltmel
mælk eller æg til pensling
og kerner til pynt

Bland vand og surmælksprodukt og opløs gæren. 
Tilsæt salt, sukker, kerner eller frø, groftrevet æble og grahamsmel. 
Bland dette. 
Kom hvedemelet i dejen lidt ad gangen og ælt dejen godt. 
Lad dejen hæve i 1 time. 
Ælt dejen igennem og form 12 boller som sættes til hævning i ½ time på bageplade.
Pensl bollerne og drys med kernerne. 
Bag bollerne ved 200 grader i 20 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar